Blondinbellas startup hämtar in toppchef

Den operativa verksamheten i Isabella Löwengrips nya skönhetsstart-up LCC får ett erfaret tillskott. Personen som axlar rollen som operativ chef kommer att vara finansmannen Stefan Edsinger, som lämnar Londons finanskvarter till förmån för Isabellas startup.

LCC står för Löwengrip Care & Color och tillverkar produkter inom skönhet, där ansiktsvård och hårvård får särskilt mycket fokus. Företaget föddes som ett svar på Isabellas eget sökande efter produkter som passade hennes. Länge led hon av acne och andra problem med huden, besvär som LCC nu ska hjälpa till att mota bort. Kanske kommer företagets tillväxt att öka ännu snabbare efter värvningen av den nya operativ chefen.

”En fantastisk resa”

Stefan Edsinger, med bakgrund inom riskkapitalvärlden och management, förklarar att han hoppas kunna öka tillväxten i en än högre grad. Detta ska ske genom att upptäcka nya kunder och medarbetare, samtidigt som strategier och arbetssätt ska förnyas och utvecklas. Han understryker att detta är hans kompetens och att det är det som han vill bidra med. I samband med anställningen av Stefan har även en ny ledamot i styrelsen plockats in, Jonas Palm, som tidigare bland annat jobbat för storföretaget Procter & Gamble.

Expanderar internationellt

I samma veva expanderar hennes blogg rejält. Isabella, i sitt mål att bli en ”global influencer”, har låtit sin blogg översättas till både franska och arabiska. Genom att få fler följare, och dessutom kunna kommunicera med dem på deras egna språk, vill hon visa kvinnor att det går att vara företagare, ha sitt drömjobb och samtidigt ett familjeliv. Hon menar att ingen annan influencer gör detta i dagsläget.

Började tidigt

Isabella har varit verksam ända sedan unga år. Redan vid 14 års ålder startade hon upp sin blogg, välbekanta Blondinbella.se, som redan då hade ett stort inflytande på unga i hela landet. Tidigt i bloggens liv var antalet besökare högt, och kom att stiga än högre när hon blev uppmärksammad i andra medier utöver bloggen. 2015 hade bloggen 1 miljon unika besök i veckan och var därmed Nordens största blogg. Till meriterna hör flera utmärkelser (till exempel Årets Affärsnätverkare och Årets kommunikatör) och ett antal böcker.

Utvalt av redaktionen
Hot och möjligheter för svensk export
Musical.ly tecknar avtal med Apple music